مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

آقای سیروس مقدم ؛ اینجا مازندران است!

آقای سیروس مقدم؛ اینجا مازندران استآقای سیروس مقدم ؛ اینجا مازندران است ! !

به قلم: محمدجونیان

داشتم فکر می کردم که تهیه کننده و کارگردان سریال پایتخت 1و2و3و4 درباره ما مازندرانیها چه فکری می کنند، چرا باید به خودشان اجازه می دهند که برای خنداندن مردم و جمع کردن  طرفداران خود حاضر هستند با یکدندگی با آداب رسوم و فرهنگ یک منطقه دست به هرکاری بزنند .تا جاییکه دادرضا رشیدپور هنرمند و مجری برجسته کشور هم از این شتابزدگی و ضعف نویسندگی و کارگردانی درآمده و نقد بسیار قوی را نوشتند 

آقایان عوامل سریال پایتخت 4 خدا وکیلی بد آدرسی به شما دادند ،اینجا مازندرانه ، مهد عاشقانه – سرزمین علویانه – سرزمین پهلوانان غیور و سرداران رشید اسلام ،که لشکر 25 کربلا را خلق کردند ،آقایان باید بدانند که با این کارشان منت بر سر ما نگذارند که ما با این کار توانستیم شیرگاه را معرفی کنیم. شما باید بدانید شیرگاه را مردم ما با حماسه 7 اسفند می شناسند که دشمنان اسلام و نظام را با خفت و خواری بیرون کردند و شهید دادند .  و اما سریال پایتخت 4 که این شبها در حال پخش میباشد ،ما بارها گفتیم و بازهم میگوییم کسی با طنز و کمدی و خنداندن مردم مشکلی ندارد ما تاکید و اعتقاد داریم که بیاییم باهم بخندیم نه به هم بخندیم. البته اگر نبود این نقدها و انتقادات بجا توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان و بعضی ائمه جمعه شهرهای استان  و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و حتی تجمع مردمی اعتراضی سال گذشته در جلوی استانداری مازندران معلوم نبود دست اندرکاران این سریال چه بلایی به سر فرهنگ این مردم و این خطه شهیدپرور می آوردند . شما سریال پایتخت 1و2 را ببینید و 3و4 را هم ببینید که عوامل این سریال سعی کردند با حساسیت بیشتری آن را بسازند. پس نقد بنده و امثال بنده بی تاثیر نبوده، اما ترفندهای عوامل و دست اندر کاران این سریال هم جالب توجه بوده وهست . نمونه آن برای چند بازیگری که در اصطلاح سینمایی سیاهی لشگر نامیده میشوند ، آقایان امسال کار بسیار  خارق العاده ای کردند که  فراخوان داده و دخترو پسر جوان را توی صف کردند تا بقول خودشان از آنها تست بگیرند که اصلا نیازی به این کار نبود. البته برای تبلیغات و فیلم گرفتن و عکس گرفتن از حضور هنرمندان برای عوامل این سریال بسیار جالب توجه بود که بعدها بیایند و بگویند که ببینید این همه هنرمند برای بازی در این سریال آمدند. در صورتیکه حتی نقشی هم به همین چند بازیگر مازندران دادند بازی در سکوت عین بچه مدرسه ای که نباید حرکتی بکند بگذریم.

ناگفته نماند بحث حساب و کتاب بازیگران نیز برای خودش حرفی دارد ، که نمونه آن یکی از هنرمندان ساروی میگفت در پایتخت 3 ،سه یا چهار روز از صبح تا شب برای یک سکانس وقت من گرفته شد و امسال وقتی می خواستند پایتخت 4 را بسازند به او صدهزار تومان دادند که او هم آن را نگرفت امثال آن هنرمند هم کم نداریم. امسال یک کار دیگری هم کردند و باشگاه طرفداران پایتخت 4 را برپا کردند.ای کاش طرفداران این سریال یک سوال را از عوامل سریال میکردند که در سال گذشته بیش از سه یا چهار میلیارد تومان اسپانسر،حالا بیشتر یا کمتر ویا اینکه از سریال پایتخت 1 تا 4 که ساخته شده شاید بیش از فلان میلیارد هزینه شده و چه چیزی نصیب این ملت شده جز، معرفی سه شخصیت به نام ارسطو که جوان عاشق پیشه ای که بدنبال زن گرفتن و ازدواج بوده، نقی که معلومه و پدر نقی ، پنجعلی که بدنبال شکمش بوده و عین بچه بدنبال غذا میگردد که الحمدالله در پایتخت 4 بدنبال زن گرفتن هم هست.

یکی از نکات جالب توجه در پایتخت 4 گاف بزرگی که آقای کارگردان عزیز داده ، که در ادامه اشاره خواهم کرد بحث مرگ زن چینی ارسطوباید عرض کنم که انگار نقی و ارسطو در جنگلهای آمازون بوده اند که مرگ زن چینی را به آنها داده اند و چون دسترسی به سلمانی نداشتند با آن موی بلند و ریش غیر استاندارد اینبار ظاهر شدند حالا بماند بحث مرده شور خانه و نیمه عریان بودن بدن نقی که حتما آقایان در این زمینه اعتراض خواهند کرد و اما گاف آقایان در این سریال ارسطو همسر چینی خود را در حوادث هوایی مالزی از دست می دهد که درست بعد از مرگ همسر ارسطو انتخابات شورای شهر در محل زندگی نقی معمولی برگزار میشود . (سوال : آیا این توهین به شعور مردم مازندران نیست؟)- خلاصه همسر نقی میشود عضو شورای اسلامی شهر و ادامه داستان.

درصورتیکه آخرین دوره انتخابات شورای شهر در کشور ما اسفند سال 1392 بود یعنی دو سال قبل از سقوط هواپیمایی مالزیایی.این هم از دسپاچگی عوامل این سریال که یک جوری بزنند و در بروند . اینه که در یکی از نقدها نوشتم عوامل  این سریال بدنبال چه اهدافی هستند همین بود چرا با توجه به اعلام رسمی آقای سیروس مقدم تهیه کننده سریال در سال گذشته که گفته بود پروژه سریال پایتخت 3 برای همیشه بسته شده،اما بازدیدم که فیل آقایان یاد هندوستان کرده و دوباره شروع کردند با سماجت ساختن سریال پایتخت4 ناگفته نماند امسال الحمدالله با سر و صدا ضبط نکردند ، سال گذشته با استاندار وقت مدیر کل و مسئولین بعضی از ادارات عکس یادگاری گرفتند و آبگوشت خوردند و بعد در رسانه ها اعلام کردند که این سریال با ضمانت آنها در حال ضبط است اما همانطوری که در یکی از نوشته هایم اعلام کردم که امیدواریم امسال مسئولین استان فرش قرمز زیر پای آنها پهن نکنند این اتفاق افتاد ودر سکوت کارشان را انجام دادند البته تنها مسئولی که ذوق زده شده و فرش قرمز پهن کرده شهردار جوان شیرگاه بود . به هر حال جهت اطلاع آقای علیرضا خمسه بازیگر

نقش باباپنجعلی که در ساری در جمع مردم این شهر برای مراسم جشن آمده بودند فرمودند که ما پایتخت 40 را هم میسازیم عرض کنم که ما هم پا به پای شما خواهیم آمد شما که میفرمایید 40 قسمت ما عرض میکنیم 400 قسمت تا متوجه شوید اینجا مازندران است. اگر مردم ما عکس العمل نشان نمیدهند بخاطر نجابت آنهاست نه اینکه کار شما را صد در صد تایید میکنند بازهم خواهیم نوشت مگر اینکه قلم در دستمان نباشد.

درپایان ناگفته نماند با این دو سه قسمت از پخش سریال نمی توان صد در صد نظر داد اما از آنجاییکه بنده از شروع سریال پایتخت 1 تا کنون حتی قبل از اینکه زمزمه شروع ساخت آن در مازندران سر زبان ها بیافتد به عناوین مختلف نوشتم بی اطلاع از اهداف آقایان نیستم لذا امیدوارم که در ادامه این سریال ما به نکاتی برخورد کنیم که ضعف ها را پوشانده نکات مثبت آن خود را به نحو احسن نشان دهد .

منبع/ شمال نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد