مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

هدف خبرنگاران، انعکاس صادقانه اخبار باشد

یونسی درجلسه شورای اطلاع رسانی استان؛هدف خبرنگاران، انعکاس صادقانه اخبار باشد.هدف خبرنگاران، انعکاس صادقانه اخبار باشد 

معاون استاندار مازندران با بیان این که هدف همه در مازندران، توسعه استان است، عنوان کرد: باید بدون تعارف و با صراحت در خصوص مسایل استان گفتگو و تعامل کنیم تا راه ها و مسیرهای توسعه و شکوفایی مازندران را بشناسیم 

علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به این که دولت تدبیر و امید از هر امری که منجر به افزایش دانایی و آگاهی جامعه شود، پشتیبانی می کند، بیان داشت: افزایش علم، اخلاق و فضیلت، در واقع ارتقاء سرمایه یک جامعه است و در این راستا و در حوزه تقویت آگاهی همواره پای کار هستیم. رییس شورای اطلاع رسانی استان، گرامی داشت روز خبرنگار و تجلیل از طلایه داران عرصه خبر را یک فرض بر همه مسوولین دانست و یاد آور شد: خبرنگاران، با قلم فرسایی خود، جامعه را در مسیر دانایی و عالم شدن یاری می رسانند و روح جامعه را از غذای پاک و عطر آگینِ معنویت سرشار می کنند.

وی با تاکید بر این که خبرنگاران و اصحاب رسانه، همواره مورد تکریم و تجلیل اند، افزود: انعکاس صادقانه اخبار به منظور علم افزایی و جهل زدایی از جامعه باید هدف خبرنگاران باشد و هر چه اخبار و اطلاعات، زلال تر و بی آلایش تر و به دور از شائبه ها باشد، پایه های دانایی جامعه را تحکیم می کند.

یونسی، خاطر نشان ساخت: بزرگ ترین خدمت به جامعه، کمک به علم افزایی و عظیم ترین خیانت به آن، کمک به افزایش جهل در آن است.

وی با اشاره به این که تهیه و تنظیم خبر، آداب و ترتیباتی دارد که چنانچه رعایت نشود به فضیلت جامعه آسیب می رساند، گفت: خبرنگاران باید راه درست را از مسیرهای نادرست بشناسند و رهپویان کمال و تعالی باشند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان، با برگزاری دوره های آموزش های تخصصی، مسیر را برای حرفه ای و تخصصی تر شدن خبر و خبرنگاری در مازندران باز و هموار کنند.

یونسی با تاکید بر این که باید راهبرد خبری استان تدوین و تبیین شود، اظهار داشت: اخبار و گزارش ها باید هدفمند تهیه شود و هدف اصلی کار در حوزه خبر باید سوق دادن جامعه به تعالی باشد.

وی ضمن گرامی داشت یاد شهدای خبرنگار، خاطر نشان کرد: باید طوری عمل کنیم که نام و یاد ما ماندگار باشد و این هنر انسان های متعهد، توانا و عالم است.

معاون استاندار مازندران با بیان این که هدف همه در مازندران، توسعه استان است، عنوان کرد: باید بدون تعارف و با صراحت در خصوص مسایل استان گفتگو و تعامل کنیم تا راه ها و مسیرهای توسعه و شکوفایی مازندران را بشناسیم.

رییس شورای اطلاع رسانی استان، افزود: استانداری و شخص دکتر فلاح با روی گشاده از نقد منصفانه استقبال می کنند و هرگونه نقد و انتقاد دلسوزانه را در مسیر اعتلای مازندران کارساز می دانند.

وی با اشاره به این که باید در ابزار و امکانات کار رسانه ای به منظور استفاده کیفی تر تجدید نظر نمود، گفت: از ظرفیت صاحب نظران رسانه ای استان در جهت تدوین راهبرد رسانه ای بهره گیری مطلوب شود.

یونسی با بیان این نکته که در تجلیل از خبرنگاران باید شکل و محتوی هر دو مطمح نظر باشد، ابراز داشت: دولت حداکثر امکانات خود را برای قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه به میدان می آورد.

در این جلسه که برخی مدیران کل ستادی استانداری، دستگاه های اجرایی و مشاوران رسانه ای شورای اطلاع رسانی استان حضور داشتند، احمد مظفری، دبیر این شورا گزارشی از برنامه های هفته دولت و اخبار منتشره استانداری در رسانه ها در ماه های اخیر را ارایه نمود و اعضاء به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع/ سایت استانداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد