مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

وضعیت آب شرب نکا نگران کننده است

وضعیت آب شرب نکا نگران کننده استدکتر محمودیان :شهرستان نکا از وضعیت مطلوبی در آب شرب برخوردار نیست

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: وضعیت نامطلوب آب شرب نکا نگران کننده است و باید مسئولان با برنامه‌ریزی درست در این رابطه وارد شوند.
اسماعیل محمودیان امروز در جلسه کارگروه سلامت و مواد غذایی نکا بیان داشت: کنترل کیفیت آب شرب مصرفی در شهر و روستاهای نکا از مسائل مهمی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد

وی افزود: از وضعیت مطلوبی در آب شرب برخوردار نیستیم و باید کنترل کیفی آب شرب با دقت بیشتری انجام شود.
محمودیان با اشاره به نمونه‌گیری‌های مختلف در 15 روز اخیر خاطر نشان کرد: در طول نوروز امسال 37 نمونه‌گیری از آب شرب شهر نکا انجام شده است که سه مورد مطلوب و بقیه نامطلوب بوده است که بیانگر عدم وجود استفاده از کلر در آب شرب است.
وی گفت: سلامت جامعه در گرو استفاده از آب سالم و بهداشتی است و شایسته نیست به دلیل وجود برخی مشکلات و تعمیر دستگاه کلرزنی و مسائل مختلف از کلر در آب استفاده نشود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا در ادامه گفت: به دلیل استفاده از آب چشمه در قریب به اتفاق روستاهای مختلف شهرستان، کلرزنی در مخازن نگهداری آب و تعمیر مخازن و لوله‌های فرسوده از وظایفی است که باید با توجه به گرم شدن هوا  و وجود آلودگی‌های مختلف مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی افزود: در طول نوروز امسال حدود 180 بازدید از مرغداری‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز بسته‌بندی مرغ به عمل آمد تا بهداشت محیطی در طول نوروز به درستی انجام شود.
محمودیان در ادامه از راه‌اندازی سی.تی.اسکن بیمارستان امام حسین(ع) نکا در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: با ساخت و تکمیل ساختمان بیمارستان برای این امر، به‌زودی از خدمات سی.تی.اسکن در نکا برخوردار می‌شویم.
وی ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در سال جدید در امر بهداشت و درمان، نیروهای بهداشت و درمان شهرستان با تمام توان برای کاهش این دغدغه‌ها و رفع نیازهای مختلف بهداشت و درمان در سطح شهرستان آماده هستند.

منبع/ فارس