مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

کاش لاریجانی مازندرانی نبود

در پاسخ به اظهارات نایب رئیس مجلس از تریبون مجلس؛

کاش لاریجانی مازندرانی نبود

شمال نیوز: ای کاش لاریجانی و توکلی و دیگران مازندرانی نبودند و ای کاش حداقل بختیاری بودند و ای کاش مازندران در چنین مجلسی نماینده ای نداشت که نائب رئیس آن به بهانه مزاح با آنها، اینگونه قومیت و مردم زادگاهی آنها را به سخره نگیرد و از آنها هم در برابر این همه تحقیر، صدایی در نیاید..

فتوای تمام مراجع شیعه موید حرام بودن تمسخر یک قوم حتی با بکارگیری نام عمومی آن قومیت بخاطر غیبت همگانی علیه یک قومیت است و در این میان، تسری چنین عمل ضدفرهنگی در دنیای سیاست بخاطر خاصیت وحدت شکنی و اختلاف افکنی، کاری غیر مجاز و غیر قانونی و در حد یک جرم عمومی است و در این میان اگر رسانه ای مرتکب چنین عمل سخیفی گردد، با قوه قهریه نظام مواجه شده و قطعاً برخورد های قضایی جایگزین تذکرهای لطیف و کم اثر می شود و حالا اگر مرتکبین این حرکات زشت، رده های بالادست در قوای سه گانه باشند، حسابشان کاملاً جداست و آنچه که امروز در تمسخر قوم مازندرانی در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد، عمل سخیفی بود که متأسفانه توسط نائب رئیس مجلس یعنی آقای ابوترابی فرد که تنها و تنها وامدار اعتبار برادر والامقام خویش یعنی آزاده سرافراز، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد است، انجام پذیرفت و طی آن ایشان پس از اعلام ختم جلسه علنی امروز مجلس خطاب به نمایندگان مازندرانی، ضمن پوزش تمسخرآمیز اعلام می کند که فراموش کرده است قهرمانی مازندران( نقی معمولی) را در مسابقات جهانی پیش کسوتان به نمایندگان مازندران تبریک بگوید!

خفت و خواری برای مازندران از این بالاتر که در مجلسی که یک مازندرانی رئیس آن است و این همه نماینده مازندرانی در آنجا نشسته اند، یک قزوینی آذری زبان که خود از دهها سال پیش تا کنون قربانی لطیفه های گسترده استعماری و ضدآذری است، اینگونه مردم و قومیت مازندران را به استهزاء گرفته و کاری کند که همه نمایندگان به مازندرانی ها بخندند و ادا و اطوار و تکیه کلام های دلقک های سریال پایتخت را تکرار کنند!
جای تعجب و نیز جای تأسف است که آقای ابوترابی فرد که از خود یک شخصیت اخلاقی به نمایش گذاشته و خود را طرفدار ارزشها جا انداخته است، نداند که مازندران مهد و خاستگاه شهیدان بزرگی است که لشکر آنها، تنها لشکر ویژه دفاع مقدس در بین کل استانها بوده است!
جای حیرت است که آقای ابوترابی فرد نداند که مازندرانی قهرمانان استقبال بارانی در یک روز بسیار سرد و پربارش زمستانی در چالوس از ولی امر خویش بوده و تحسین قلبی معظم له را هدیه گرفته اند!

جای شگفت است که آقای ابوترابی فرد با آن همه ادعا نداند که مازندرانی ها قهرمان واقعه 6 بهمن 60 آمل اند که امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خود دوبار از آنها تجلیل می کنند، در حالیکه نام هیچ شهری در این وصیتنامه مطرح نمی شود!
جای بهت است که آقای ابوترابی فرد نداند که مازندران همه دریافت کننده باقی مانده 10400 شهیدی است که در دفاع مقدس به انقلاب اسلامی هدیه کرده است!
ای کاش لاریجانی و توکلی و دیگران مازندرانی نبودند و ای کاش حداقل بختیاری بودند و ای کاش مازندران در چنین مجلسی نماینده ای نداشت که نائب رئیس آن به بهانه مزاح با آنها، اینگونه قومیت و مردم زادگاهی آنها را به سخره نگیرد و از آنها هم در برابر این همه تحقیر، صدایی در نیاید!
آقای ابوترابی فرد پس چه شد آن همه تأکید فرهنگی مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و نیز طی سخنذانی در حرم امام رضا(ع) که بر تعالی فرهنگی جامعه اصرار داشته اند و شما آیا اینگونه می خواستید در اولین جلسه علنی مجلس در سال 93، از این پیام آسمانی استقبال کنید؟!
وای بحال ما که چنین نمایندگانی داریم که در برابر چنین گافی، عقب نشینی و عذرخواهی نکرده و حاضر نیستند حتی به صدا و سیما که رئیسش این روزها دارد نمک های خورده از سفره مدیریت لاریجانی را با نمکدان شکنی پس می دهد، یک تذکر جدی و متحدانه بدهند؟!

منبع/ شمال نیوز.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد