مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

یادداشت سردبیر// حسن روحانی ووعده هایش.

یادداشت سردبیر// حسن روحانی ووعده هایش...

حضور حداکثر بالای 70 درصدی مردم پای صندوق های رأی، اختلاف آراء رئیس جمهوراین دولت با رقبای همتایش، حضور مردم درجشن های پیروزی دولت یازدهم، خود گواه بر تمایل شدید به تغییر و البته توسعه فرهنگی واقتصادیست که در طول دوره دولت دهم، کمیتش لنگ بوده است..

مردم خوب این مرزو بوم، هدفی والا را در درون خود ونسلهای آینده پرورش می دهند وسیاسیت های حاکم بر کشور وتنش های داخلی وخارجی، گرچه میتواند مستقیم برپیکره حکومت، سواری کند وملت ما فشارهای زیادی را متحل شوند، ولی مردم کشور ما نشان دادند که تحت لوای رهبری برسیاست ها لبخند زده واعتماد می کنند.

مردم اینبارنیز باحضور حداکثری خود نشان داده أند که نفس می کشند وبرای نفس کشیدن، انگیزه دارند.این شهروند که تعیین کننده حکومت است، این جهش واختلاف آرا که برحسب سیاست، حامل تغییر اساسی وخواستار چینش های جدید بوده که دیگربار فضا را بر ایجاد اعتماد و به درازا کشاندن عمر پربرکت حکومت، رابطه مستقیم تعریف می کند.

حکومت با درنظرگرفتن مباحث دینی وهضم درست سیاست درکناردولت، معنا می گیرد که رو به افول رود و یا درانزوا بر فنا متفکر شود.

نگارنده براین باوراست: دولتی قدرتمنداست که درقالب جامعه ائی خردتر، بند به بند سیاست ها، پیاده شود تا بر قامت آرمانهای اصلی دولت، جامه عمل پوشانده شود.

اگرسایه ها برتشعشعات شفاف سیاست، سیطره اندازد، به حتم محصولات دراز مدت در نطفه خفه شده واز آن برخورداری، بهره مند نخواهند بود.

یکی ازموارد فاحش مزین شده بربیلبردهای تبلیغاتی کاندیداهای دولت یازدهم « سیاست تغییر» بوده که متأسفانه در برخی از استانها بنا برهر دلیلی، ضعیف عمل شده واین چینش ها برحسب نیازمندی بر شهرستان ها نیزاثر مستقیم برجای گذاشته است که با نارضایتی مردم وطیف های سیاسی همراه بوده است.

یکی از مواردی که می تواند چرخ های سیاست دولتی را در حد معمول خود به چرخش درآورد، همسو بودن و چینش نیروها با معیار نزدیکی فکر سیاسی دولت حاکم است که متأسفانه این مهم، رعایت نشده و تاکنون کشور به نحوی قربانی کج اندیشی و برداشت ناثواب از پیام شعار تبلیغاتی دولت تدبیر وامید، شده است وبس جای تأمل دارد.

کارنامه درخشان 8 ساله دولت احمدی نژاد تاحدودی بذر نا امیدی وتخم بی اعتمادی را بر دل مردم نهاد واین نامیمون است.

دکتر حسن روحانی با سیاست وشعار دولتی معتدل، سعی بر حاکمیت اعتدال، حمایت گروه ها واستفاده از ظرفیت های موجود درکنار هم داشته، که این مهم با راضی نگهداشتن تمام حزب ها وجناح ها در راستای جلب رضایتمندی وماندگاری مسلسل گونه 8 ساله دولت به حتم منافات دارد چه بسا خیانتی بس بزرگ برجوهرهای حک شده بر انگشتان سبابه مردان وزنان همیشه درصحنه این مرز وبوم است، چه بسا چینش ها می تواند براساس توانمندی ها وقابلیت ها باشد.

متأسفانه سیاست دولت گذشته بدون درنظر گرفتن لیاقت وتوانمندی داشته ها به منظور آبادانی بوده که فقر فرهنگی وکشار حقیقت فرهنگ وعقیم ماندن ارتباطات منطقه ائی و بین المللی نیز، مزید برعلت شده بود.

ناظریم، که امروزه در شهرهای استان، بالاخص شرق مازندران، همچنان شاهد نیروهای اصولگرای افراطی دولت احمدی نژاد هستیم که مدت زمان بیش از 8 ماه طول کشید تا برباورشان بگنجد که دولت اعتدال روحانی در کشور برمنصب قدرت است وافکار وعقایدش در کشور بعنوان قوه اجرایی بر کرسی نشسته است.

مدت زمانی چند، طول کشیده است تا قفل زبانشان که شاید براثر موج پیروزی بندآمده بود،باز شده و نام حسن روحانی را در جلسات ونشست ها بعنوان رئیس جمهور پیروز برزبان مبارکشان جاری  کنند وامروز به منظور ابقاع پست نیز، اقدام به هزینه های کلان کرده و دست به دامان طیف ها واعتمادسازی اصلاحات وجناح همسوی دولت شود.

حال با گذشت 1 سال واندی روز از سالگرد موفقیت ریاست جمهوری دولت یازدهم، جای طرح چند سوال باقیست، که بیانش خالی از لطف نخواهد بود...

-  شمای شهروند نکائی، فکر می کنید چند درصد شعارهای دولت در شهرستان نکا محق شده است؟

-   آیا تغییراتی نسبت به دولت گذشته در نکا احساس می شود؟

-  اگر تغییراتی را احساس نکردید به نظر شما مشکل کار کجاست؟

-  چه کس یا کسانی متهم ردیف اول، عدم ایجاد تغییر در نکا هستند؟  

-  لطفأ موفقیت های مدیران شهرستان نکا پس از انتخابات 24 خرداد 92  را برشمارید؟

-  هم اکنون به کدام قسمت مدیریت اجرایی شهرستان انتقاد دارید؟

-  کدام قسمت از مدیریت اجرایی شهرستان را در بحث عملی کردن شعارهای دولت یازدهم می پسنید؟

منتظر پاسخ هایتان هستیم/...

  سردبیر:سیده نصیبه دوستدار- خبرنگار

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:56

کلید زنگ زد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد