مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

کلنگ احداث یادمان حسینیه وداع و یادمان اورژانس در پارک موزه دفاع مقدس مازندران به زمین زده شد.

کلنگ احداث یادمان حسینیه وداع و یادمان اورژانس در پارک موزه دفاع مقدس مازندران به زمین زده شد.

به گزارش مهروان نیوز// با حضور سردار شاهچراغی فرمانده سپاه کربلای مازندران، سردار عبدالله ملکی  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، مهندس رنجبر رئیس بسیج سازندگی مازندران و حجه الاسلام حیدری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه  کلنگ احداث یادمان حسینیه وداع و یادمان  اورژانس  در پارک موزه دفاع مقدس مازندران به زمین زده شد. گفتنی است: یادمان حسینیه وداع در عرصه پنجم پارک موزه دفاع مقدس مازندران و در مساحتی به وسعت حدود 700 متر مربع در ضلع شرقی پارک موزه احداث خواهد شد. این بنا نمادی از حسینیه اروندکنار در زمان  عملیات والفجر 8 می باشد که جلوه های خالصانه ی راز و نیاز  و زمزمه های عارفانه و عاشقانه ی رزمندگان در دل شب، قبل از شروع عملیات والفجر 8  را باز آفرینی و لحظات وداع رزمندگان با الگو گیری از حضرت سیدالشهدا(ع) را در شب عاشورا به تصویر  می کشد.

همچنین یادمان اورژانس اروندکنار در عرصه ی پنجم پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحت حدود 220 متر مربع ساخته خواهد شد. ساخت این مکان نقش اورژانس را در هشت سال دفاع مقس و بالاخص در عملیات والفجر هشت  بیان می کند و رشادت های همه ی بسیجیان و رزمندگان سفیدپوش را در تمام عرصه های سخت و دشوار دوشادوش رزمندگان در جبهه های نبرد به نمایش می کشد.

طراحی این بنا با الگو گیری از طرح اورژانس در زمان جنگ بوده و به صورت پنج ضلعی ساخته خواهد شد تا بتواند حس و حال آن زمان را به بازدید کننده القاء کند.

خبرارسالی از// اداره کل حفظ آثار وارزش های دفاع مقدس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد