مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

نامه دیر هنگام شجاعی به ضرغامی ؛

نامه دیر هنگام شجاعی به ضرغامی ؛شجاعی نماینده دو دوره مردم ساری و ...

کارگردان «پایتخت3» گویش مازندرانی را به استهزاء گرفته است

سید رمضان شجاعی، نماینده قوه مقننه در شورای نظارت صدا و سیما گفت: در کدام خانواده مهمان و صاحبخانه اعم از زن و مرد در این عصر و زمان زیر یک کرسی می خوابند؟

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با نوشتن نامه ای به ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما به بیان نقاط و ضعف و قوت "سریال پایتخت 3" پرداخت.

سید رمضان شجاعی کیاسری در این نامه احترام به والدین و انسجام و پیوند محکم اعضاء خانواده را مهم ترین شاخصه مثبت این سریال دانسته است.
شجاعی در ادامه به بیان نقاط ضعف پایتخت 3 پرداخت و از توهین کارگردان این سریالبه مردم مازندران با به استهزاء گرفتن گویش و لهجه آنها انتقاد کرد. وی تأکید کرد که فیلمنامه این سریال از ضعف دیالوگ محکم و غنی رنج می برد.
متن نامه شجاعی به ضرغامی به شرح زیر است:
جناب آقای مهندس ضرغامی
رئیس محترم سازمان صدا و سیما
سلام علیکم
احتراماً؛ ضمن تشکر از مساعی جنابعالی و همکاران شما در تولید و پخش برنامه های نوروزی در شبکه های مختلف صدا و سیما و نیز بخش های مختلف خبر، بدلیل مطرح شدن نقاط ضعف و قدرت سریال پایتخت 3 توسط اینجانب در شورای نظارت موارد ذیل جهت بهره گیری تقدیم می گردد.
نقاط قوت:
1-
داشتن پیام اخلاقی فراوان در زمینه های مختلف از جمله احترام به والدین – انسجام و پیوند محکم اعضاء خانواده و ... .
2-
بازیهای روان و یکدست و القاء حس صمیمیت در خانواده.
3-
توجه به محیط زیست و نقش محیط بانان در حفظ و احیاء حیات وحش.
4-
پرداخت مناسب به کشتی مازندران که به پایتخت کشتی شهرت دارد.
نقاط ضعف:
1-
رسالت صدا و سیما تحکیم و پاسداری از فرهنگ ملی و خرده فرهنگها است. زبان و گویش مردم نباید بصورت سخیف ابزار خنده مردم شود و نشان می دهد کارگردان توان قوت بخشیدن به هنر طنز را نداشته لذا گویش مازندرانی را به استهزاء گرفته و موجب نگرانی و گریزان شدن جوانان مازندران از گویش و فرهنگ خود گردید که خسارت آن غیرقابل جبران است و این امر خلاف مأموریت رسانه ملی در سالی که مزین به فرهنگ می باشد محسوب می گردد.
2-
پهلوانان مازندرانی در مسابقات کشتی اقتدار ملی و وفاق آن را در عرصه های بین المللی به نمایش گذاشته اند ولی متأسفانه پهلوان این قصه ده پاکت خوراک حیوان خانگی را مصرف می کند. این چه خدمتی به مردم و فرهنگ و کشتی آنان است؟
3-
مغز متفکر قصه « نقش مربوط به همسر نقی » است که خانمی تهرانی است و در همه زمینه ها اطلاعات دارد و سوالات و اشکالات را پاسخ می دهد مانند تعریف سال کبیسه، دانستن زبان انگلیسی و ... خانواده مازندرانی را ساده و حسود نسبت به یکدیگر نشان می دهد.
4-
در کدام خانواده مهمان و صاحبخانه اعم از زن و مرد در این عصر و زمان زیر یک کرسی می خوابند؟
5-
گسست و ناهماهنگی و ناپیوستگی در موضوعات فراوان دیده می شود و فیلمنامه از ضعف دیالوگ محکم وغنی رنج می برد.
6-
به سخره گرفتن تجلیل از سوی مسئولان که در ذهن مردم دیکته شده که برخی از این تجلیل ها ساختگی و بی اساس است که فرماندار و شهردار از نقی بعمل آوردند.
7-
در مجموع این سریال موجبات خرسندی و نشاط مردم ایران ولی نگرانی و بغض جوانان و نخبگان مازندران نسبت به رسانه ملی را فراهم ساخت.
سید رمضان شجاعی کیاسری
نماینده قوه مقننه در شورای نظارت و نائب رئیس شورا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد