مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

3نفر زن از زنان پیشکسوت استان تجلیل می شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران: 3نفر از زنان پیشکسوت استان تجلیل می شوند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ضمن تشریح برنامه های ستاد گرامیداشت هفته زن از مراسم تجلیل از 3نفر از پیشکسوتان ورزشی، نویسندگان حوزه دفاع مقدس و مادران شهدای نمونه در روز یکشنبه 31فروردین ماه در محل سالن همایش معاونت برنامه ریزی خبر داد.  

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جمشیدی صبح امروز در نشست خبری که در محل سالن شماره 2استانداری برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن میلاد سراسر نور فاطمه زهرا(س) و نیز امام خمینی(ره) و هفته گرامیداشت مقام زن و مادر اظهار داشت: ستاد گرامیداشت هفته زن برنامه هائی را از روز 31فروردین ماه تا روز شنبه 13اردیبهشت را در گستره منطقه ای، استانی و ملی در دستور کار دارد.
وی افزود: این برنامه ها شامل؛ تجلیل از 3نفر از پیشکسوتان ورزشی،بانوان خلاق در عرصه کارآفرینی، نویسندگان حوزه دفاع مقدس، مادران شهدای نمونه و نیز دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان می باشد.
دبیرخانه طرح ملی طراحی فیلم زن افتتاح می شود / دلنوشته های کودکان برای مادر در بابلسر نمایشگاه می شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، ضمن تاکید بر حمایت از زنان کارآفرین و توانمند از افتتاح نمایشگاه کارآفرینی در روز شنبه 30فروردین در محل اداره کل ارشاد اسلامی استان خبر داد و گفت: دیدار با بانوان معلول موفق، تجلیل از زنان پیشکسوت سالمند،همایش استانی تجلیل از بانوان نمونه استان،تقدیر از زنان موفق و کارآفرین و تجلیل از نوعروسانی که در سال 92با مهریه 14سکه و کمتر ازدواج کردند از دیگر برنامه های ستاد گرامیداشت هفته زن می باشد.
جمشیدی در این نشست ضمن تشریح برنامه های گرامیداشت هفته زن به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد و ابراز داشت: همایش فاطمه اسوه و نگین آفرینش ویژه دختران، همایش نقش زن در تحکیم بنیان خانواده به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، همایش نقش متقابل حضرت علی (ع)و حضرت زهرا(س) در نهاد خانواده و کارگاه عفاف و حجاب از برنامه های فرهنگی است که در این ایام با همکاری فرمانداری شهرهای میزبان برگزار می شود.
وی درادامه تور صنعتی ویژه بانوان فعال در عرصه رسانه استان به شهرک صنعتی و اردوی یک روزه به سد الیمالات را نیز از برنامه هائی دانست که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و صنعت آب و برق در روزهای یازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران یادآور شد: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران 2طرح جشنواره زوج های خوشبخت و جشنواره طراحی فیلم زن را به دفتر امور بانوان و خانواده کشور ارائه کرد و مصوب شد.
جمشیدی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه این طرح ها تصویبی می تواند بودجه هائی را به اداره کل امور بانوان استانداری ماززندران معطوف کند بیان داشت: در هفته زن نیز افتتاح دبیرخانه جشنواره ملی فیلم زن را در روز سه شنبه 2اردیبهشت ماه در محل انجمن سینما جوان خواهیم داشت که برنامه ای در گستره ملی است.
وی افزود: بازدید از نمایشگاه خوداشتغالی بانوان، محصولات خانگی، صنایع دستی و هنرهای بومی محلی، تجلیل از زنان شاغل در ادارات و زنان شاخص و برتر در عرصه های مختلف علمی، هنری، ورزشی و...، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان شهرستان و نمایشگاه دلنوشته های کودکان در روز مادر و تست رایگان فشار و قند خون در کلیه مصلی های استان از برنامه های منطقه ای هفته گرامیداشت مقام زن و مادر هستند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه اداره کل با تمام توان خود و با برنامه ،از زنان توانمند استان حمایت می کند تا با فرهنگ سازی وایجاد تعامل برای زنان در عرصه های مدیریتی ، کارآفرینی و اشتغال ثابت و پایدار فرصت های زیادی ایجاد نماید.
افزایش آمار طلاق عاطفی نگران کننده است
جمشیدی، افزود: با ایجاد اشتغالهای موقت برای زنان تحصیلکرده می توانیم راه را برای ایجاد شغل دائمی هموار نمائیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های بانوان استان مازندران این است که از توان مدیریتی آنها استفاده نشده است بطوریکه شاهدیم در استان مازندران در حدود 250خانم در مدیریت های میانه، متوسط و ارشد استانی هستند.
مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران ادامه داد: بدون نگاه فمینیستی باید بگویم این آمار با توجه به وجود پتانسیل بسیار زیادی که در استان در حوزه بانوان وجود دارد عدد رضایت بخشی نیست.
جمشیدی، ابراز داشت: اداره کل امور بانوان استانداری مازندران به دنبال کار تشریفاتی نیست و با توجه به نگاه دولت تدبیر و امید در خصوص بکارگیری بانوان در شرایط های مساوی با مردان در پست های مدیریتی، با حمایت مسوولین استانی به دنبال تحقق این شعار دولت هستیم.
وی افزود: دلسوز زنانی هستیم که ظریف ترین قوانین آنها را مردان می نویسند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، زنان دهه 90 مظلوم تر از دهه40 هستند تصریح کرد: در گذشته زنان به حقوق خود آگاهی نداشتند ونمی دانستند و نداشتند ولی زنان امروزی می دانند و ندارند.
جمشیدی با اشاره به زنان زندانی در زندانهای استان گفت: جرم اکثر این زنان حمل مواد مخدر است و آنهم برای اینکه به شوهرشان خدمت کنند و همدست آنها شدند.
وی افزود: بیشتر زنانی که در زندان به سر می برند به سبب ضعف فرهنگ خودباوری در آنها است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، اظهار داشت: راس هرم هرخانواده ای را بانوی آن خانواده تشکیل می دهد و امروزه طلاق عاطفی ناخوشایندتر از طلاق واقعی است و افزایش آمار طلاق عاطفی و فرزندان تنشی بسیار نگران کننده است

خبرارسالی از: فائزه نصرتی خبرنگار از ساری.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد