مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

فرماندار نکا:هزارجریب نکا همچنان از محرومیت‌ها رنج می‌برد؛

فرماندار نکا:هزارجریب نکا همچنان از محرومیت‌ها رنج می‌برد؛

فرماندار نکا گفت: علی‌رغم وجود همه زیرساخت‌ها، هزارجریب نکا همچنان از محرومیت‌های مختلف رنج می‌برد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا، جعفر احمدی در جلسه کارگروه اقتصادی این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان نکا از جمله شهرستان‌های محروم مازندران است که در برخی از مناطق همچون هزارجریب این محرومیت‌ها بسیار فراوان است که باید برای رفع محرومیت‌ تلاش مجدانه انجام شود. وی با اعلام اینکه بعد از انقلاب شاهد رفع محرومیت‌ها و رشد زیرساخت‌های مختلفی همچون برق، راه، آب و ... در روستاهای این منطقه بوده‌ایم، افزود: علی‌رغم وجود همه این زیرساخت‌ها، هزارجریب نکا همچنان از محرومیت‌های مختلف رنج می‌برد.

فرماندار نکا با بیان اینکه نبود منبع درآمد مناسب در هزارجریب و اشتغال‌زایی در این مناطق از جمله مشکلاتی است که گریبان‌گیر مردم است، تصریح کرد: باید در این راستا، توجه ویژه اعمال شود و بسیج سازندگی در رفع محرومیت‌زدایی و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی بیش از پیش وارد شود.

احمدی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته با توجه به فرمایشات رهبری در راستای نهادینه‌کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه، گام‌های موثری در این راستا در روستاهای بخش هزارجریب برداشته شده است، یادآور شد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، توجه به اقتصاد درون‌زا از مسائل مهمی است که در دستور کار است و کشت گیاهان دارویی یکی از این موارد است.

وی گفت: شهرستان نکا و شرق مازندران با توجه به دارابودن شرایط مستعد در کشت گیاهان دارویی، منطقه‌ای مناسب برای این کشت و فرآوری آن است که در همین راستا با دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تهران برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی گیاهان دارویی، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و جهاد کشاورزی نیز با عزم جدی در این راستا وارد شده است تا این کار به نقطه نهایی برسد و شاهد شکوفایی اقتصادی در منطقه باشیم.

فرماندار نکا ادامه داد: با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم منطقه کشاورزی است و جو و گندم سودآوری مناسبی برای مردم ندارد، لذا باید کشت گیاهان دارویی که دارای سودآوری بهتری است مورد توجه قرار گیرد.

احمدی گفت: تاسیس کارخانه فرآوری تولیدات گیاهان دارویی در بخش هزارجریب نکا از مسائل مهم مورد توجه است که مطالعات احداث این کارخانه در این بخش با حضور مهندسان زبده و کارآزموده انجام شده و طرح عملی و اقتصادی باید آماده شود تا به مرحله اجرایی برسیم و علاوه بر تولید گیاهان دارویی در بخش فرآوری و سودآوری برای منطقه نیز فعال شویم.

وی افزود: شرایط سرمایه‌گذاری برای همه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گیاهان دارویی در این شهرستان فراهم است و کمک کار آنان خواهیم بود و در این راستا به‌ عنوان بازوان سرمایه‌گذاران در کنار آنان هستیم تا کارها در زمان مطالعات، بررسی و اقدام، به‌خوبی انجام شود.

کارشناس بخش کشاورزی نیز بیان کرد: مهمترین دغدغه ما اشتغال و تولید در راستای اقتصاد مقاومتی و نهادینه‌کردن این مهم در شهرستان است تا با اتکا به اقتصاد درون‌زا، به رشد و بالندگی در اقتصاد، رشد اشتغال در منطقه و کاهش بیکاری دست یابیم.

محمدعلی شبستانی گفت: با توجه به کارهای کارشناسی و علمی انجام‌شده و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تهران، کارهای مطالعاتی، انجام‌ شده و شهرستان نکا مستعد انجام فرآوری گیاهان دارویی در نظر گرفته است و با فراهم‌شدن زمین مناسب برای استقرار این صنایع، کارهای زیربنایی و عملیات اجرایی انجام می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
پنجعلی یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 21:46

این هم که طرفدار هزارجریبه ما منطقه دشتیها تا کی باید به آتیش داونها بسوزیم خدایا امام زمان را برسان ما از دست اینها راحت بشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد