مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

تولیدکنندگان گیاهان دارویی شرق مازندران تسهیلات ویژه می‌گیرند

فرماندار نکا

تولیدکنندگان گیاهان دارویی شرق مازندران تسهیلات ویژه می‌گیرند

فرماندار نکا با تاکید بر توسعه کشت گیاهان دارویی در شرق استان، گفت: تولیدکنندگان گیاهان دارویی شرق مازندران تسهیلات ویژه می‌گیرند.

جعفر احمدی امروز در کارگروه اقتصادی شهرستان، اظهار داشت: امسال که مزین به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بوده، باید با ارائه تسهیلات فضا را برای رونق اقتصادی در جامعه و روستاها فراهم کنیم. وی با اشاره به نقش مهم کشت گیاهان دارویی در منطقه, افزود: گیاهان دارویی ارزش اقتصادی فراوانی دارند که با کشت آن در مناطق روستایی می‌توانیم برای جوانان این منطقه اشتغالزایی ایجاد کنیم.

احمدی با بیان اینکه با ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال از مهاجرت روستاییان به شهر کاسته می‌شود, تصریح کرد: از مزایای کشت گیاهان دارویی این بوده که با کمترین هزینه می‌توان درآمد روستاییان را افزایش داد.

فرماندار نکا گفت: با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بقیه الله برای سرمایه ‌گذاری تفاهم نامه ای منعقد شده و جهادکشاوزی عزم جدی و نظارت کافی برای بررسی وام‌ها و کشت انواع گیاهان دارویی داشته باشد.

وی گفت: با ایجاد کارگروه‌های تعاونی روستایی, کشت این نوع گیاهان به صورت علمی صورت بگیرد.

فرماندار نکا با تاکید بر راه اندازی پایگاه متمرکز کشت داروهای گیاهی در منطقه، بیان  داشت: با این  اقدام علاوه بر نظارت کشت داروهای گیاهی در روستاهای شهرستان، بتوانیم شهرستان‌های اطراف را نیز زیر پوشش قرار دهیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان نکا نیز در این جلسه گفت: در منطقه  هزار جریب نکا می‌توان گیاهان فراوانی از جمله مریم گلی، گزنه، نعنا،گل همیشه بهار، بنفشه و گل گاو زبان پرورش داد.

ساداتی افزود: باید از طریق پایگاه‌های بسیج, نیروهای روستایی را مشخص کنیم.

وی گفت: در گذشته نگرانی ما بازار تولید بوده اما اکنون بستر برای  کاشت، داشت و برداشت مناسب این محصولات آماده است.

ساداتی تاکید کرد: اراضی شیبدار روستاهای کچپ محله، زیارت کلای لایی و استخرپشت برای کشت گیاهان دارویی مناسب بوده و اقدامات مناسب در  این زمینه انجام می‌شود.

منبع/ تسنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد