مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

روابط عمومی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

روابط عمومی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است/ هیچ نهادی بدون حوزه روابط عمومی نمی تواند به عنوان یک سازمان موفق مطرح شود.

بنا براین گزارش، دومین همایش و هفتمین کارگاه آموزشی روابط عمومی ادارات شهرستان بهشهر به میزبانی شهرداری بهشهر در منطقه تاریخی عباس آباد برگزار شد.

حمیدآزموده- شهردار بهشهرضمن اشاره به اینکه روابط عمومی یکی از عوامل مهم درهر سازمان به منظور دستیابی به ‌اهدف‌ نقش آفرینی است، تصریح کرد: روابط عمومی به‌ عنوان‌ یک‌ اصل‌ اساسی‌ در مدیریت‌ پذیرفته‌ شده‌ که‌ افراد و مؤسسات‌ برای ‌رسیدن‌ هرچه‌ بهتر و راحت‌تر به‌ مقاصد خود نیازمند به‌ حسن‌ رابطه‌ و درک‌ متقابل‌ و توسعه‌ تفاهم‌ بایکدیگر و عموم‌ مردم‌ است.

آزموده گفت:  روابط عمومی ها نشان داده اند که اهمیت ِ شایستگی و توانمندی نیروهای شاغل در روابط عمومی بیشتر ازآن جهت است که آنها مهره ای از مهره های مدیریت ارتباطات و خلاقیت هستند اگر چه در بسیاری از موارد  بازوی اجرایی مدیر محسوب می شوند و یک روابط عمومی موفق نیازمند داشتن یک شناخت کامل از همه شرایط زمانی و مکانی بوده و باید در ارائه اطلاعات و برقراری ارتباطات با مخاطبان خود از دقت و سرعت ویژه ای برخوردار باشد.

در ادامه، فاطمه ذبیح پور- مسئول روابط عمومی و دبیر شورای روابط عمومی های شهرستان بهشهر بیان داشت: توسعه علمی و  سرعت بالای تحول در روابط عمومی که  نشان از اهمیت بالا و کارکردهای وسیع این حرفه بوده  سبب شده تا نهاد روابط عمومی یک کار لوکس و تشریفاتی و در حاشیه سازمان ها نباشد بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر و در متن اصلی یک سازمان قرار گیرد تا بتواند حافظ و تقویت کننده حیثیت و اعتبار هر سازمان باشد .


ذبیح پور با اشاره به اینکه  روابط عمومی دیگر چشم ، گوش و زبان نیست بلکه مغز متفکر سازمان است ادامه داده است که: بدیهی است هیچ نهاد و سازمانی نمی تواند بدون موفقیت در حوزه روابط عمومی به عنوان یک سازمان موفق مطرح شود و موفقیت هر سازمانی گره در موفقیت و نقش آفرین مطلوب روابط عمومی خود دارد .

مسئول روابط عمومی شهرداری  و شورای اسلامی بهشهر با ارائه گزارش فرهنگی و اجتماعی شهرداری عنوان کرد: تأمین آگاهی ها و مهارت های شهروندان در خصوص ارتباط با فرهنگ شهروندی ، زمینه سازی پرورش تفکر و عقلانیت عمومی در خصوص ارتباط با شهروندان ، تأمین نیازهای اجتماعی و عاطفی و حفظ کرامت انسانی شهروندان ، گسترش حسن اخلاق ومشارکت اجتماعی از اهم برنامه های روابط عمومی است.

در پایان محمد تقی نورزاد- فرماندار شهرستان بهشهر از 6 نفر از فعالان روابط عمومی ادارات ، فاطمه ذبیح پوراز شهرداری بهشهر، میر کریمی از شبکه بهداشت ، بهزاد نیا از کار و تعاون ، خانم محمد جانی از هلال احمر ،حسن پور از کمیته امداد و جواد عموزاد از بهزیستی تجلیل شد .

خبر ارسالی از/ روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر