مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

ستاد استقبال شهدای غواص مازندران تشکیل شد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

ستاد استقبال شهدای غواص مازندران تشکیل شد

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به تشییع پیکرهای مطهر ۴۳ شهید غواص در استان، گفت: ستاد استقبال شهدای غواص مازندران تشکیل شد.

عبدالله ملکی امروز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان با اعلام اینکه مازندران در این ماه میزبانی ۳۰ شهید از ۱۷۵شهید غواص دست بسته را برعهده دارد، اظهار داشت: ۲۲ تن از این شهدا گمنام بوده و ۸ شهید که از شهرستان‌های آمل، چالوس، فریدونکنار، ساری و دیگر شهرستان‌های این استان هستند که شناسایی شده و اسامی آنها به بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام شده است. 

وی با تاکید براینکه به‌زودی اسامی آنها به اطلاع خانواده‌های معظم این شهدا نیز خواهد رسید، اظهار داشت: حرکت کاروان شهدا در تاریخ ۱۵ مرداد ماه از رامسر تا گلوگاه است که در محمودآباد به دو دسته تقسیم می‌شوند تا همه مسیرهای استان عطرآگین شوند.

ملکی از تشکیل ستاد استقبال شهدا در این استان خبر داد و گفت: مسئول این ستاد سردار باقرزاده جانشین وی سردار بابایی به عنوان مسئولیت دبیری ستاد است که تاکنون جلساتی انجام شده و مقدمات استقبال تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران با اعلام براینکه شب‌هایی بعنوان شب وداع با شهدا از سوی این ستاد برنامه‌ریزی شده است، بیان داشت: این مراسم در تاریخ ۱۹ مرداد به میزبانی مرکز استان برگزار می‌شود و شهروندان از شهرستان‌های مختلف در محل برگزاری مراسم حضور بهم خواهند رساند.

وی با بیان اینکه در روز ۲۰ مرداد مصادف با سالگرد شهادت حضرت امام موسی بن جعفر (ع)، تشییع ۵ کیلومتری کاروان شهدا از میدان شهدا تا میدان امام ساری برگزار می‌شود، ادامه داد: بلافاصله پس از اتمام این مراسم در حسینه عاشقان کربلا،  شهدای شناسایی شده به بنیاد شهید و امور ایثارگران تحویل داده خواهد شد و شهدای گمنام نیز تحویل ستاد استقبال شهرستان‌ها میشوند که محمودآباد میعادگاه ۳ شهید گمنام خواهد بود.

ملکی از همایش هزار نفری سرداران، فرماندهان و همه پاسداران نامی مشغول در نهادها سیاسی و غیره به‌مناسب گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: این همایش در محمودآباد به جهت دارا بودن موقعیت جغرافیایی و امکانات چشمگیر و به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین محل‌های برگزاری همایش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از زیر چاپ قرار گرفتن کتاب " نقش شهرستان محمودآباد در دفاع مقدس " از دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را یکی از اقدامات مهم بیان  کرد.

وی عنوان کرد: اکنون ۴۶ کتاب در دو دوره ۲ تا ۵ ساله در ۲۰ سرفصل و ۳ حوزه با عناوین حوزه دولت، حوزه مردم و حوزه یگان‌های رزم در حال تدوین که این امر نقطه عطفی در تاریخ نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهد بود.

منبع/ تسنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد