مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

گرزین: مدرک دانشگاهی ضمانتی برای اشتغال جوانان نیست

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندارن:

مدرک دانشگاهی ضمانتی برای اشتغال جوانان نیست / برخی از افراد در جامعه گرفتار مدرک ‌گرایی هستند/ نمایشگاه دستاوردهای فنی و حرفه ای در نکا گشایش یافت

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندارن گفت: مدرک دانشگاهی ضمانتی برای اشتغال جوانان نیست و باید در کنار مدرک دانشگاهی به مهارت‌‌آموزی به صورت ویژه توجه شود./ به مناسبت روز ملی آموزش مهارت های فنی و حرفه ای نمایشگاه دستاوردهای فنی و حرفه ای، روز سه شنبه با حضور مسوولان در نکا گشایش یافت. 

رضا گرزین، سه‌شنبه شب در همایش تجلیل از خیران، مربیان و کارآفرینان فنی‌وحرفه‌ای نکا در سالن ارشاد اظهار کرد: اکنون دنیا و بسترهای کسب و کار تغییر کرده است و خانواده‌ها نیز باید مسیر ترقی و رشد فرزندان خود را در مهارت‌آموزی دنبال کننند.

وی افزود: تکامل انسان در گرو کار و دانش، فعالیت و مهارت و تغییر و تحول است و خداوند به ما عقل داد تا به‌واسطه عقل و شعور خود به تحقیق پرداخته و با مطالعه و پژوهش، رفاه را برای خود و خانواده به ارمغان آوریم.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندارن گفت: امروزه جامعه ما از بسیاری الگوهای نادرست و نامیمون رنج می‌برد و برگزاری این همایش‌ها باید تلنگری برای افراد مختلف باشد تا الگوی درست را از نادرست تشخیص داده و همه مسئولان، خانواده و تاثیرگذاران جامعه تلاش کنند تا این الگوهای نادرست در جامعه اصلاح شوند.

گرزین ادامه داد: برخی از افراد در جامعه گرفتار مدرک‌گرایی، القاب و عناوین شده‌اند و به نوعی آینده جوانان برایشان مهم نیست، که در این راستا باید بدانیم که بسترهای شغلی جوانان و احراز شغل در آینده برای آنان چیزی نیست که تنها در ذهن متبادر شود بلکه باید عملیاتی شود و جوان وارد عرصه کار شود.

وی با بیان اینکه در کشور سوئد تنها 10 درصد از افراد وارد دانشگاه می‌شوند، خاطر نشان کرد: بقیه افراد بعد از اخذ دیپلم، در مسیر کارآفرینی و اشتغال قرار می‌گیرند تا سرمایه‌ای فعال و پویا برای جامعه خود باشند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندارن یادآور شد: ما گرفتار مباحث بیکاری در جامعه هستیم  و با وجود تلاش فراوان در کاهش بیکاری همچنان این مسئله در کشور وجود دارد و از مسائل و مشکلات جامعه است و باید بیکاری در جامعه با استفاده از مهارت‌آموزی و تضمین آینده شغلی مهار شود.

گرزین، تربیت نیروی انسانی ماهر را از جمله دغدغه‌های مهم جامعه دانست و گفت: توسعه مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند در این زمینه کمک کار ما باشد تا جامعه را به سمت و سوی مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال سوق داده و با فراهم کردن شرایط اشتغال پایدار در جامعه، شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

سرپرست فرمانداری نکا در این مراسم گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر از جمله نیازهای مهم جامعه است که با آموزش، ارتقای سطح مهارت و حرفه‌آموزی در سطح کارگاه‌های مختلف فنی‌وحرفه‌ای و همچنین افزایش کارآیی کارگاه‌ها می‌توان سهم خود را در تولید ناخالص منطقه و کشور افزایش داد.

جعفراحمدی اظهار کرد: رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال و معیشتی از جمله دغدغه‌های رهبری و دولت است که در راستای سیاست رهبری و در چارچوب اقتصاد مقاومتی مد نظر  رهبری، جز اینکه متکی به خود و تولیدات و بازوان خود باشیم راه دیگری نداریم.

وی افزود: جویندگان کار برای ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی نیازمند گذراندن دوره‌های مختلف مهارتی هستند تا بتوانند وارد بازار کار شده و با تولید مناسب، اشتغال ایجاد کنند و در کاهش بیکاری نقش‌آفرین باشند.

سرپرست فرمانداری نکا ادامه داد: توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در مناطق، براساس سند چشم‌انداز 1404 از مسائل مهم و ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و همگان در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب وارد شوند تا آموزش‌ها توسعه یافته و هدفمند شود.

احمدی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، یکی از نیازهای مهم جامعه ما است که به لحاظ اجتماعی، ترویج خلاقیت، فکر و ایده و اندیشه از مسائل مهم است و در این راستا با توجه به خیل بیکاران و افراد فاقد مهارت، نیاز جامعه به توسعه آموزش‌های مهارتی امری اجتناب‌ناپذیر است که همه ما باید با تلاش همگانی در این راستا گام برداریم.

وی گفت: برنامه دولت نیز مبتنی بر توجه بر تولیدات داخلی، مهارت‌آموزی، فراهم‌کردن فضای کسب و کار مناسب، توسعه کارآفرینی و ایجاد توسعه پایدار است که در این راستا همه جامعه باید کمک‌کار دولت و نظام در رسیدن به این مهم و کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار باشد.

مسلم رضایی در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه تولیدات کارآموزان آموزشگاه های فنی و حرفه ای در زمینه گل، تابلو فرش، نقوش صنعتی، طراحی و دوخت، ملیله دوزی، کیف دوزی، عروسک سازی، لباس های محلی، آرایش و پیرایش، آشپزی و... در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه آثار موجود در این نمایشگاه در بیش از 10 غرفه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد اظهار داشت: این نمایشگاه از امروز سه شنبه ششم مرداد ماه تا پایان هفته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برای بازدید مردم دایر است.
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای نکا با اعلام اینکه فراهم کردن اشتغال برای جوانان و افراد بیکار در جامعه از دغدغه رهبر و مسوولان و مردم است، گفت: فنی و حرفه ای تلاش دارد تا با ایجاد مهارت در افراد، زمینه اشتغال را برای همگان فراهم کند.
رضایی افزود: ایجاد کارآفرینی، اشتغال و مهارت نیاز امروز جامعه مااست که باید فرهنگ سازی در این راستا تلاش کنیم.

دراین همایش از تمبر یادبود ششم مرداد ماه روز مهارت رونمایی شد و همچنین بیش از 40 خیر، مربی و کارآفرین موفق نکا تجلیل شدند

منبع/ خبرگزاری فارس وایرنا..

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد