مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

پروفسور سمیعی: هوش و فرهنگ مردم ایران برای هیئت آلمانی عجیب بود

پروفسور سمیعی: هوش و فرهنگ مردم ایران برای هیئت آلمانی عجیب بود

رئیس مرکز علوم اعصاب هانوفر آلمان با بیان اینکه نگاه مسئولان آلمان به کشور ایران بسیار مثبت است، بیان کرد: باید بگویم که هیئت آلمانی در طول سفر خود حتی نمی‌توانستند تصور کنند مردم کشور ما اینقدر باهوش و زکاوت هستند؛ آنها همواره می‌گویند که مردم ایران از نظر فرهنگ شرایط بالایی دارند. 

پروفسور مجید سمیعی در حاشیه حضور صدر اعظم و هیئت اقتصادی آلمان در اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی درباره دلایل حضورش در اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه من شهروند اصفهان محسوب می‌شوم، به اصفهان آمدم و این تیم را همراهی کردم؛ برنامه سفر ما دیدار با استاندار اصفهان و پس از آن بازگشت به آلمان است.
وی افزود: دوست داشتم معاون صدر اعظم آلمان و روسای مراکز اقتصادی آلمان به اصفهان سفر کنند و این شهر را ببینند و هدف ما تنها دیدن هنر زیبای اصفهان و محل‌های تاریخی به شمار می‌رفت.
رئیس مرکز علوم اعصاب هانوفر آلمان بیان کرد: هرکس به ایران می‌آید و اصفهان را ندیده باشد، انگار که سنت هنری و تاریخی ایران و قدمت آن را به چشم ندیده است خوشبختانه آقای گابریل، معاون صدراعظم آلمان دوست من است، از من خواهش کرد که همراه با او در سفر باشم و شرط کردم که حتما از اصفهان هم دیدن کنم اما حیف که تمام سفر ما به ایران یک روز و نیماست.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران به عنوان یک مصرف‌کننده مورد هدف مسئولان آلمان قرار گرفته یا مسئولان کشورهای اروپایی به‌دنبال صادر کردن تکنولوژی و صنعت خود به ایران هستند، بیان کرد: برنامه این است که افراد حاضر از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند و در این سفر رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آلمان نیز حضور دارند، روسای بزرگ کارخانه‌های عظیم آلمان مثل زیمنس، فوکس واکر آلمان و دیگر شرکت‌ها نیز به ایران آمدند.
پروفسور سمیعی افزود: برنامه این است که این شرکت‌ها تکنولوژی خود را به سرعت به ایران منتقل کنند و به عنوان مصرف‌کننده به ایران نگاه نمی‌کنند و قرار است که با یکدیگر همراهی داشته باشند.
وی بیان کرد: شرط اول همکاری است تا صنعت در خود ایران پیاده شود و ملت ایران بتوانند با قدرت، سواد و هوش و زکاوت خود ارائه کنند.
رئیس مرکز علوم اعصاب هانوفر آلمان با بیان اینکه نگاه مسئولان آلمان به کشور ایران بسیار مثبت است، بیان کرد: باید بگویم که آن‌ها در طول سفر خود حتی نمی‌توانستند تصور کنند مردم کشور ما اینقدر باهوش و زکاوت هستند و رفتار مردم ایران با آنها بسیار قابل توجه بود و آنها همواره می‌گویند که مردم ایران از نظر فرهنگ شرایط بالایی دارند. وی افزود: عقیده مسئولان آلمان این است که ایران به آلمان به میزان قابل توجهی شباهت دارد و ایرانی‌ها می‌توانند از نظر علمی و صنعتی همچون آلمان پیشرفت داشته باشند.
پروفسور سمیعی با بیان اینکه آن‌ها می‌گویند که اگر آلمان در اروپا موقعیت حساس و بالایی دارد، ایران هم می‌تواند موقعیت بزرگ و حساسی با جمعیت تحصیل‌کرده خود داشته باشد، تصریح کرد: کشور ما یک مرکزیت در تهران دارد و همه تصمیمات اصلی و بزرگ و کلان در تهران گرفته می‌شود و سفر اصلی برای مذاکرات در تهران است، اما آن‌ها خواهش مرا قبول کرده و به اصفهان آمدند.

وی بیان کرد: سفر این گروه اقتصادی به اصفهان سبب می‌شود ارتباطات اقتصادی با اصفهان برقرار شود و این ارتباطات افزایش یابد.
رئیس مرکز علوم اعصاب هانوفر آلمان درباره پیام حضور هیئت اقتصادی کشور آلمان به ایران بلافاصله بعد از پایان مذاکرات وین تصریح کرد: نتیجه تمام صحبت‌هایی که انجام شد و پیامی که همه علاقمند هستند بدهند، این است که ملت آلمان و ایران باید به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.
وی بیان کرد: سابقه بزرگ دوستی که در سال‌های زیاد داشته‌اند بار دیگر باید تشدید شود تا همدیگر را بیشتر درک کنند. در سال‌های گذشته جوانان ایرانی و آلمانی از یکدیگر خبری نداشتند اما وقتی آن‌ها با ایرانی‌ها کارهای علمی و صنعتی مشترکی داشته باشند، دیگر اشتباهات و طرز فکرهای مختلف نخواهد بود و این نتیجه صحبت‌هایی بود که ما در تهران با مسئولان کشور داشتیم.
پروفسور سمیعی افزود: در تهران بزرگترین مرکز علوم اعصاب در دست ساخت است و انشالله در بهار آینده افتتاح می‌شود. این هیئت با من از این مرکز هم بازدید کردند و در حال حاضر در سه شیفت مشغول کار هستند تا در ماه آپریل بتوانیم مرکز را افتتاح کنیم و یک کنگره بین‌المللی ایجاد کردیم که از بیشتر از 100 کشور، نمایندگان علمی در آپریل به ایران می‌آیند.
وی در پاسخ به سئوالی درباره ساخت مرکز مغز و اعصاب اصفهان افزود: من خبری از مرکز مغز و اعصاب اصفهان ندارم و این سئوال را باید از مسئولان داشته باشید زیرا من گفته‌ام که حاضریم همه همکاری‌های لازم را برای ایجاد مرکز علوم و اعصاب در اصفهان داشته باشم بنابراین به مسئولان استان بگویید که پروفسور سمیعی منتظر تصمیمات شما است.

منبع ونگ وا به نقل از تسنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد