مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

جاودانی/ گردشگری فرهنگی در مازندران مهجور مانده است

جاودانی/ گردشگری فرهنگی در مازندران مهجور مانده است 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به جایگاه فرهنگ در مقوله گردشگری گفت: متاسفانه گردشگری فرهنگی در مازندران چندان موفقیت آمیز نبوده است.

احد جاودانی در ستاد ساماندهی سواحل و خدمات سفر شهرستان نوشهر که در محل فرمانداری نوشهر برگزار شد با اشاره به موفقیت تیم هسته ای گفت: به طور حتم موفقیت دیپلماسی همان موفقیت مردم و نظام است.

جاودانی افزود: پشتوانه پیروزی تیم دیپلماسی همان مردم، دولت و رهبری هستند و مردم صبورانه با همراهی دولت به آرمانهای خود دست می یابند.           
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در ادامه با اشاره به اهمیت ستاد سواحل و خدمات سفر در ساماندهی گردشگران و جذب اقتصاد و اشتغال برای منطقه و استان عنوان داشت: هنوز انسجام بخشی در توریسم و گردشگری صورت نگرفته و چندان نگاه اقتصاد محور در این بخش نصیب مردم نشده است.     
جاودانی افزود: باید نگاه به گردشگر به نحوی باشد که واسطه انتقال فرهنگ را فراهم کند.           
وی با بیان آنکه گردشگری فرهنگی یک ضرورت است اظهار داشت: درحالی 37 درصد گردشگری دنیا به صنعت گردشگری فرهنگی تعلق دارد که این مقوله در کشور و در استان مازندران مهجور و مغفول مانده است.        
وی تاکید کرد: گردشگری فرهنگی فرصت مطلوبی است تا داشته های فرهنگی و آیین ها و رسوم مازندران در نگاه گردشگران منعکس شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مازندران با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی در کنار اطلاع رسانی یادآور شد: رسانه ها نقش محوری و موثری در آگاهی بخشی گردشگری فرهنگی دارد.

منبع/ آریا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد